نتایج جستجو برای عبارت :

چرا امام حسین (ع) بر علیه حکومت یزید قیام کرد؟

پرهیز از پیروی کورکورانه از اشخاص در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١- حدثنی محمد بن علی ماجیلویه ـ رضی الله عنه ـ عن عمه ، عن محمد بن علی الكوفی ، عن حسین بن أیوب بن أبی عقیلة الصیرفی ، عن كرام الخثعمی ، عن أبی حمزة الثمالی قال : قال أبو عبد الله علیه‌السلام : إیاك والرئاسة ، وإیاك أن تطأ أعقاب الرجال. فقلت : جعلت فداك أما الرئاسة فقد عرفتها ، وأما أن أطأ أعقاب الرجال فما ثلثا ما فی یدی إلا مما وطأت أعقاب الر
یزید شراب‌خوار، بوزینه‌باز، فاسق و ابنه‌ای
جاحظ از مورخین و علمای بزرگ اهل سنت عمری در مورد یزید می‌نویسد:
ثم ولی یزید بن معاویة یزید الخمور ویزید القرود ویزید الفهود الفاسق فی بطنه المأبون فی فرجه، فعلیه لعنة الله و ملائكته. 
آنگاه یزید بن معاویه به خلافت رسید (خلافت را غصب کرد)؛ همان یزید شراب‌خوار و بوزینه‌باز و پلنگ‌باز و فاسقی که به بیماری ابنه (همجنسباز مفعول) مبتلا بود؛ پس لعنت خدا و فرشتگانش بر او باد.
البیان و التبیین، تالیف جا
امیر المومنین علیه السلام ریسمان محکم الهی محکم
ابی نصر عیاشی رضوان الله علیه عالم و مفسر بزرگ شیعه روایت کرده است:
۱۲۲- عن ابن یزید قال: سألت أبا الحسن علیه السلام عن قوله: «واعتصموا بحبل الله جمیعا» قال: علی بن أبی طالب علیه السلام حبل الله المتین.
عمر بن یزید بیاع السابری گفت: از امام کاظم علیه السلام پیرامون آیه «همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید» پرسیدم؛ آن حضرت فرمودند: آن ریسمان محکم علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است.
تفسیر
منع اهل بیت علیهم السلام از هم‌نشینی با اهل بدعت
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن الرحمن بن أبی نجران عن عمر بن یزید، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: لا تصحبوا أهل البدع ولا تجالسوهم فتصیروا عند الناس كواحد منهم، قال  رسول الله (صلى الله علیه وآله): المرء على دین خلیله وقرینه.
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: با اهل بدعت رفاقت و هم‌نشینی نکنید تا نزد مردم چون یکی از آن‌ها
کامل گشتن دین با ابلاغ ولایت امیر المومنین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الثقة أبی بكر محمد بن أبی الثلج» فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین، نذكر المراد منه بلفظه: وقال أبو عبد الله جعفر الصادق علیه السلام: لم یمض بعد كمال الدین وتمام النعمة ورضى الرب إلا أنزل الله تبارك وتعالى على نبیه صلى الله علیه وآله بكراع الغمیم: «یا أیها الرسول بلغ ما أنزل إلی
معجزه امام حسین علیه السلام و نشان دادن امیر المومنین علیه السلام سال‌ها بعد شهادت آن حضرت
شیخ حسن بن سلیمان رضوان الله تعالی از به نقل از کتاب مختصر بصائر الدرجات سعد بن عبد الله اشعری رضوان الله تعالی روایت کرده است:
[ ٣٢٠ / ٩ ] وعن الباقر ، عن أبیه علیهما‌ السلام أنّه قال : « صار جماعة من الناس بعد موت الحسن علیه السلام إلى الحسین علیه السلام ، فقالوا : یابن رسول الله صلى الله علیه وآله ما عندك من أعاجیب أبیك التی كان یریناها؟ فقال : هل ت
امام حسن علیه السلام شبیه‌ترین مردم به رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
كانَ الحَسَنُ أشبَهَ النّاسِ بِرَسولِ اللّه ِ خَلقا و سُؤدُدا و هَدیا.
امام حسن علیه السلام در خلقت و سیرت و شرافت شبیه ترین مردم به رسول خدا بود.
الارشاد، تالیف شیخ مفید، جلد ۲، صفحه ۵، چاپ موسسه آل البیت لاحیاء التراث
ماه محرم در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن مسرور رحمه الله ، قال: حدثنا الحسین بن محمد بن عامر ، عن عمه عبد الله بن عامر ، عن إبراهیم بن أبی محمود ، قال : قال الرضا علیه السلام : إن المحرم شهر كان أهل الجاهلیة یحرمون فیه القتال ، فاستحلت فیه دماؤنا ، وهتكت فیه حرمتنا ، وسبی فیه ذرارینا ونساؤنا ، وأضرمت النیران فی مضاربنا ، وانتهب ما فیها من ثقلنا ، ولم ترع لرسول الله صلى الله علیه وآله حر
چرا امام حسین (ع) بر علیه حکومت یزید قیام کرد؟
چرا امام حسین (ع) بر علیه حکومت یزید قیام کرد؟
جواب فعالیت درس ۱۸ صفحه ۹۵ مطالعات پنجم دبستان
 چرا امام حسین (ع) بر علیه حکومت یزید قیام کرد؟
پاسخ:چون یزید پسر معاویه فرد بسیار ستمگری بود و بر سر مسلمانان حکومت میکرد. یزید بطور آشکار گناه میکرد.
تفسیر آیه ۷۴ سوره الفرقان (به روایت اهل تسنن)
حاکم حسکانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۵۷۶- فرات قال: حدّثنی علیّ بن حمدون قال: حدّثنا علیّ بن محمّد بن مروان قال: علیّ بن یزید، عن جریر، عن عبد اللّه بن وهب، عن أبی هارون عن أبی سعید فی قوله تعالى: هب لنا الآیة- قال: [قال] النّبیّ صلى الله علیه وآله قلت: یا جبرئیل من أزواجنا؟ قال: خدیجة. قال: و [من] ذرّیّاتنا قال: فاطمة. و «قرّة أعین» قال: الحسن و الحسین. قال: و اجعلنا للمتّقین إماما قال: علیّ علیه ا
حکومت همه اصناف مردم قبل ظهور
شیخ نعمانی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۵۳ - حدثنا أحمد بن محمد بن سعید قال: حدثنا علی بن الحسن، قال: حدثنا محمد بن عبد الله، عن محمد بن أبى عمیر، عن هشام بن سالم، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: " ما یكون هذا الامر حتى لا یبقى صنف منالناس إلا وقد ولوا على الناس حتى لا یقول قائل " إنا لو ولینا لعدلنا " ثم یقوم القائم بالحق والعدل.
هشام بن صالح گوید: امام صادق علیه السلام فرمودند: این امر (ظهور) اتفاق نخواهد افت
یه نگاهی بندازیم به حکومت معاویه و امام علی( ع)بزرگترین تفاوتی که این دو حکومت داشتن این بود که در زمان معاویه  به مردم فقیر و بیچاره که عموم جامعه رو تشکیل میدادن ظلم میشد و بیت المال بین مسئولین و آقایان ژن خوب تقسیم میشد و مردم عادی هر روز بدبخت تر و بیچاره تر میشدن ولی زمان حکومت امام علی (ع) برعکس این حالت اتفاق افتاد و آقایانی که نمیتونستن بیت المال رو حیف و میل کنن بعد از مدتی به جنگ امیرالمؤمنین رفتن. در حقیقت در هردو حالت مردم امیر المو
زیدیه بدتر از ناصبی
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٣١٤- الحسین بن محمد الأشعری، عن علی بن محمد بن سعید، عن محمد بن سالم بن أبی سلمة، عن محمد بن سعید بن غزوان قال: حدثنی عبد الله بن المغیرة قال: قلت لأبی الحسن علیه السلام: إن لی جارین أحدهما ناصب والآخر زیدی ولا بد من معاشرتهما فمن أعاشر فقال: هما سیان، من كذب بآیة من كتاب الله فقد نبذ الاسلام وراء ظهره وهو المكذب بجمیع القرآن والأنبیاء والمرسلین، قال: ثم قال: إن هذا نصب
برترین مخلوق خداوند
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
عن علی بن سوید السائی، عن أبی الحسن الأول علیه السلام قال: ما خلق الله خلقا أفضل من محمد صلى الله علیه وآله ولا خلق خلقا بعد محمد أفضل من علی علیه السلام.
امام کاظم علیه السلام فرمودند: خداوند، مخلوقی بافضیلت‌تر و برتر از حضرت محمد صلی الله علیه و آله نیافریده است و بعد از حضرت محمد صلی الله علیه و آله مخلوقی برتر از امیر المومنین علیه السلام نیافریده است.
الاختصاص، تالیف شیخ مفید،
فطرس ملک
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن موسى عن محمد بن المعروف بغزال مولى حرب بن زیاد البجلى عن محمد ابى جعفر الحمامى الكوفى عن الازهر البطیخى عن ابى عبد الله علیه السلام قال ان الله عرض ولایة امیر المؤمنین فقبلها الملئكة واباها ملك یقال لها فطرس فكسر الله جناحه فما ولد الحسین بن على علیه السلام بعث الله جبرئیل فی سبعین الف ملك إلى محمد صلى الله علیه وآله یهنئهم بولادته فمر بفطرس فقال له فطرس یا جبرئیل إلى ا
وعنه رفعه قال: قال أبو عبد الله علیه السلام لرجل: اجعل قلبك قرینا برا، وولدا واصلا، واجعل علمك والدا تتبعه، واجعل نفسك عدوا تجاهده، واجعل مالك عاریة تردها. محمد بن علی بن الحسین بإسناده، عن مسكان، عن عبد الله بن أبی یعفور، عن الصادق علیه السلام نحوه.
امام صادق علیه السلام به مردی فرمودند: قلب خود را قرین و همراه نیکو و فرزند شایسته‌ای برای خود قرار ده، دانش خود را برای خودت پدری قرار ده که از آن پیروی کنی، و نفس خود را برای دشمن قرار ده که با
پایین کشیدن عمر بن خطاب از منبر رسول خدا صلی الله علیه و آله و رسواسازی او در ملاء عام توسط امام حسین علیه السلام
شیخ طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
احتجاج الحسین بن علی علیه‌السلام على عمر بن الخطاب فی الإمامة والخلافة: روی أن عمر بن الخطاب كان یخطب الناس على منبر رسول الله صلى الله علیه وآله فذكر فی خطبته أنه «أَوْلى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ» فقال له الحسین علیه‌السلام من ناحیة المسجد: انزل أیها الكذاب عن منبر أبی رسول
سنت هزار پیغمبر در امیر المومنین علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٤- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن صفوان، عن موسى بن بكر، عن الفضیل بن یسار قال: سمعت أبا عبد الله علیه السلام یقول: إن فی علی علیه السلام سنة ألف نبی من الأنبیاء وإن العلم الذی نزل مع آدم علیه السلام لم یرفع، وما مات عالم فذهب علمه، والعلم یتوارث.
امام صادق علیه السلام فرمودند: در علی علیه السلام سنت هزار پیغمبر بود و علمی که با آدم ع
موضوع: ویژگیهای حکومت امام زمان ( عج) یکی از اسناد معروف و مشهوری که ما را در این موضوع راهنمایی می کند دعای افتتاح می باشد. سید بن طاووس ( ره) در اقبال خود در ذکر اسناد دعاهای ماه رمضان، دعای افتتاح را پس از ذکر سلسله از ناقلین به محمد بن عثمان می رساند که محمد بن عثمان ( ره) آن را از امام زمان ( عج) گرفته است. نکته جالب اینکه در این دعای شریف به طور جامع به ویژگیهای حکومت حضرت مهدی ( عج) که به عنوان ( دولت کریمه) خوانده شده، اشاره شده است، توجه عمیق ب
مَثَل حریص
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۷- علی بن إبراهیم، عن محمد بن عیسى، عن یحیى بن عقبة الأزدی، عن أبی عبد الله (علیه السلام) قال: قال أبو جعفر (علیه السلام): مثل الحریص على الدنیا مثل دودة القز، كلما ازدادت من القز على نفسها لفا كان أبعد لها من الخروج حتى تموت غما .
امام باقر علیه السلام فرمودند: حریص به دنیا، همانند کرم ابریشم است که هر چه بیشتر دور خود می‌تند، خارج شدن از پیله بر او سخت‌تر می‌شود تا آن که از غصه می‌م
 
دوستی تعریف می کرد که در یکی از شهرهای کشور، روز کشته شدن عمر را جشن می گیرند و حسابی خوش می گذرانند.
حتی برخی خوشحال هستند که ابولولو که در منابع به عنوان قاتل عمر یاد می شود، اهل ایران است.
از دلایل این امر می توان به تلاش عمر در سقیفه بنی ساعده برای به حکومت رساندن ابوبکر و خارج ساختن حکومت به حق از دست امام علی علیه السلام اشاره کرد.
یکی دیگر از این دلایل، توجه نکردن به وصیت پیامبر و قضیه قلم و دوات است که پیامبر درخواست کرد، اما به آن توجه
ابن ملجم (لعنه الله) شقی‌ترین فرد امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی و ابی یعلی موصلی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده‌اند:
۷۳۱۱- حدثنا محمد بن عبد الله الحضرمی ، ثنا أبو كریب ، (ح) وحدثنا القاسم بن عباد الخطابی ، ثنا سوید بن سعید ، قالا : ثنارشدین بن سعد ، عن یزید بن عبد الله بن الهاد ، عن عثمان بن صهیب ، عن أبیه ، عن النبی - صلى الله علیه وسلم - أنه قال یوما لعلی - رضی الله عنه - : من أشقى الأولین ؟ قال : الذی عقر الناقة یا رسول الله . قال : صدقت ، فمن أشقى
شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام امام کاظم علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- محمد بن یحیى، عن العمركی بن علی، عن علی بن جعفر أخیه، أبی الحسن علیه السلام قال: إن فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة .
امام کاظم علیه السلام فرمودند: حضرت فاطمه علیها السلام، راستگویی بود كه او را شهید کردند.
الكافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۹۱، حدیث ۲، چاپ منشورات الفجر بیروت

علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله عل
فاحشه مبینه چیست؟!
سید شرف الدین حسینی استرآبادی رضوان الله علیه، عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
قال محمد بن العباس رحمت الله علیه: حدثنا الحسین بن أحمد، عن محمد بن عیسى، عن یونس، عن كرام، عن محمد بن مسلم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: قال لی: أتدری ما الفاحشة المبینة ؟ قلت: لا. قال: قتال أمیر المؤمنین علیه السلام یعنی أهل الجمل.
محمد بن مسلم گفت: امام صادق علیه السلام به من فرمودند: آیا می‌دانی فاحشه مبینه ( آیه سی‌ام سوره مبارکه احزاب) چیس
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«اذا استولی السفیانی علی الکور الخمس، فعدوا له تسعة اشهر».
«هنگامی که سفیانی بر پنج شهر تسلط یافت، نه ماه بشمارید».
 
معنای این حدیث به قرینه ی احادیث فراوانی که ظهور حضرت بقیة الله روحی فداه را با خروج سفیانی در یک سال می داند، این است که نه ماه بعد از خروج سفیانی، آن مهر تابان ظهور خواهد کرد.عقد الدرر/ ص86در حدیث دیگری از امام صادق علیه‌السلام اسامی شهرهای پنجگانه چنین آمده است:1- دمشق    2- حمص    3- فلسطین     4- ا
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«اذا استولی السفیانی علی الکور الخمس، فعدوا له تسعة اشهر».
 
«هنگامی که سفیانی بر پنج شهر تسلط یافت، نه ماه بشمارید».
 
معنای این حدیث به قرینه ی احادیث فراوانی که ظهور حضرت بقیة الله روحی فداه را با خروج سفیانی در یک سال می داند، این است که نه ماه بعد از خروج سفیانی، آن مهر تابان ظهور خواهد کرد.عقد الدرر/ ص86در حدیث دیگری از امام صادق علیه‌السلام اسامی شهرهای پنجگانه چنین آمده است:1- دمشق    2- حمص    3- فلسطین     4-
مودت اهل بیت شرط قبولی اعمال امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
۲۲۳۰- حدّثنا أحمد بن محمّد المرّیّ البغدادیّ قال: نا حرب بن الحسن الطّحّان قال: نا حسین بن الحسن الأشقر قال: نا قیس بن الرّبیع، عن لیث، عن ابن أبی لیلى، عن الحسن بن علیّ أنّ رسول اللّه صلّى الله علیه وسلّم قال: زَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ، فَإِنَّهُ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ وَهُوَ یَوَدُّنَا دَخَلَ الْجَنَّةَ بِشَفَاعَتِنَا، وَ
امامتی که ادّعایش از جانب امام باقر علیه السلام برای هشام بن عبدالملک غیر قابل تحمل است، امامت به معنای حکومت است؛
و اساسا در اسلام و در اصطلاح قرآن و در اصطلاح حدیث، امام یعنی حاکم.
کسی که زمامدار امور است، در اصطلاح قرآن به او می گویند امام.
در اصطلاح حدیث هم به چنین کسی می گویند امام.
"ائمة یدعون الی النّار"
"و نجعلهم ائمةً و نجعلهم الوارثین"
من می گویم هشام بن عبدالملک آن روز، امام باقر علیه السلام را بهتر از شیعه ی امروز میشناخت؛
او می فهم
داستان جالب از مکالمه امام هادی علیه السلام به زبان ترکی با یک ترک
قطب راوندی رضوان الله علیه روایت کرده است:
ما قال أبو هاشم : كنت بالمدینة حین مر بها بغاء أیام الواثق فی طلب الاعراب، فقال أبو الحسن علیه السلام : « اخرجوا بنا حتى ننظر إلى تعبئة هذا التركی » . فخرجنا فوقفنا ، فمرت بنا تعبئته ، فمر بنا تركی فكلمه أبو الحسن علیه السلام بالتركیة فنزل عن فرسه فقبل حافر دابته . قال : فحلفت التركی وقلت له : ما قال لك الرجل ؟ قال : هذا نبی ؟ قلت : لیس هذا ب
جایگاه امام رضا علیه السلام به منزله جایگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله است (به روایت اهل سنت عمری)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام می‌نویسد:
روى الحاكم عن محمد بن عیسى عن أبی حبیب قال رأیت النبی صلى الله علیه وسلم فی المنام فی المنزل الذی ینزل الحجاج ببلدنا فسلمت علیه فوجدت عنده طبقا من خوص المدینة فیه تمر صیحانی فناولنی منه ثمانی عشرة فتألوت أن أعیش عدتها فلما كان بعد عشرین یوما قدم أبو الحسن عل
فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
٤٦٧- أنبأنی الشیخ كمال الدین علیّ بن محمد بن محمد بن محمد بن وضّاح الشهربانی، أنبأنا مؤرخ بغداد الإمام محبّ الدین محمد بن محمود بن الحسین بن النجار إجازة، قال: أنبأنا الإمام أبو الفتوح ناصر بن أبی المكارم المطرّزی إجازة، أنبأنا الإمام أخطب خوارزم أبو المؤیّد الموفّق بن أحمد المكی، ثم الخوارزمی، قال: أخبرنی الشیخ الزاهد الحافظ أبو الحس
امام صادق و داعیه تشکیل #حکومت_اسلامی 
  #رهبر_انقلاب: امام صادق علیه‌الصلاةوالسلام، ماهیت مبارزه‌اش یک ماهیت سیاسی بود، #کار_فرهنگی او هم #کار_سیاسی بود.
دریافتعنوان: امام صادق علیه السلام و داعیه حکومت اسلامیحجم: 3.51 مگابایت
 
 #انسان_۲۵۰_ساله 
@dialameh_sbmu
https://dialameh.blog.ir
بغض و نفرت امام جواد علیه السلام از قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها و آرزوی انتقام از آنان
طبری شیعی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱۸/۳۵۸- وأخبرنی أبو الحسین محمد بن هارون بن موسى، قال: حدثنا أبی (رضی الله عنه)، قال: أخبرنی أبو جعفر محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید، قال حدثنا محمد بن أحمد بن أبی عبدالله البرقی، قال: حدثنی زكریا بن آدم، قال: إنی كنت عند الإمام الرضا علیه السّلام اذ جیء بأبی جعفر علیه السّلام و سنه أقل من أربع سنین، فضرب بیده إل
ندای الهی و ندای شیطان پیش از ظهور
شیخ طوسی رحمه الله روایت کرده است:
أحمد بن إدریس، عن علی بن محمد بن قتیبة، عن الفضل بن شاذان، عن الحسن بن محبوب، عن أبی حمزة الثمالی قال: قلت لابی عبد الله علیه السلام: إن أبا جعفر علیه السلام كان یقول: خروج السفیانی من المحتوم، والنداء من المحتوم، وطلوع الشمس من المغرب من المحتوم، وأشیاء كان یقولها من المحتوم. فقال أبو عبد الله علیه السلام: واختلاف بنی فلان من المحتوم، وقتل النفس الزكیة من المحتوم وخروج ال
زمین لحظه‌ای بدون حجت نمی‌ماند
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۴- حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الزَّیْتُونِیِّ وَ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی قَتَادَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ هِلَالٍ عَنْ سَعِیدِ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْیَرِیِّ قَالَ‌ سَأَلْتُ الرِّضَا (علیه السلام) فَقُلْتُ تَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ حُجَّةٍ فَقَ
لعن اهل جمل توسط امیر المومنین علیه السلام
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٤٨- عن یوسف بن كلیب المسعودی قال: حدثنا أبو مالك عن عبد الله بن عطاء عن أبی جعفر محمد بن علی - علیه السلام - قال: قال علی - صلوات اله علیه -: لعن أهل اجمل. فقال رجل: یا أمیر المؤمنین إلا من كان منهم مؤمنا. فقال - علیه السلام - : ویلك ما كان فیهم مؤمن...
امیر المومنین علیه السلام فرمودند: لعنت بر اهل جمل باد. مردی گفت: یا امیر المومنین (علیه السلام) البته لعنت به جز بر مومن
کتابی در عرش منقش به تشهد سه‌گانه
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «القاضی القزوینی» أیضا فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین. قال فی كتابه بلفظه: الحسن بن علی بن فضال وإبراهیم بن مهزیار، روی عن عقبة بن خالد عن الحارث بن المغیرة عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حول العرض كتاب خلق مسطورا: «أنی أنا الله، لا إله إلا أنا، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین».
امام صادق علیه السلام فرمودند: در اطراف عرش، کت
کاری که در زمان امام حسین انجام گرفت، نسخه کوچکش هم در زمان امام ما انجام گرفت؛ منتها آن‌جا به نتیجه شهادت رسید، این‌جا به نتیجه حکومت. این همان است؛ فرقی نمی‌کند. هدف امام حسین با هدف امام بزرگوار ما یکی بود. این مطلب، اساس معارف حسین است.
1374/3/19-رهبر انقلاب اسلامی
امام صادق(ع) مرد علم و مبارزه و تشکیلات بود!
مقام معظم رهبری:
امام صادق(ع) 1⃣مرد مبارزه بود، 2⃣مرد علم و دانش بود، 3⃣و مرد تشکیلات بود.
مرد علم و دانش بودنش را همه شنیده‌اید، اما مرد مبارزه بودنش را کمتر شنیده‌اید. امام صادق(ع) مشغول یک مبارزۀ دامنه‌دار و پیگیر بود. مبارزه برای «قبضه کردن حکومت و قدرت» و به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی...
ادامه مطلب
{هزار و یک نکته پیرامون امام زمان(عج) - شماره 38}
 
اقلیت ها در حکومت حضرت
 
در حکومت جهانی حضرت مهدی، حقوق تمام اقلیت ها به طور کامل مراعات خواهد شد. از امام صادق(ع) پرسیدند: امام زمان با اهل زمّه چه خواهد کرد؟ حضرت فرمودند: «مانند پیامبر اکرم با آنان پیمان میبندد. آنان هم با کمال خضوع، با دست خودشان جزیه می پردازند»
امام باقر(ع) میفرمایند: «وقتی که اهل بیت قیام کند، تورات و سایر کتاب های آسمانی را از غاری که در انطاکیه واقع شده، استخراج  مینماید.
اعتراف عالم بزرگ اهل تسنن به منبع فیض بودن دوازده امام شیعه
احمد فاروقی سرهندی از علمای بزرگ اهل تسنن که نزد آنان به امام ربانی و مجدد الف ثانی مشهور است در مکتوبات خود می‌نویسد:
پیشوای واصلان این راه و سرگروه این‌ها و منبع فیض این بزرگواران، «حضرت علی مرتضی» است - كرم الله تعالى وجهه الكریم - و این منصب عظیم الشأن به ایشان تعلق دارد. در این مقام گویا هر دو قدم مبارک آن سرور - علیه و على اله الصلاة و السلام - بر فرق مبارک اوست - کرم الله تعالى وج
الشیعی الذی یزور الحسین علیه السلام ویقیم المجالس علیه أو ینصب موكبا باسمه ویقرأ الزیارات الواردة عن أهل البیت علیهم السلام، ثمّ لا یسعى لتنظیم ولاءاته وعداواته على أساس قیم الحسین(ع) وأصول ملحمة عاشوراء، فكبّر علیه خمساً!لم تدعنا ثورةُ الحسین(ع) أن نُطلِق سراح ولاءنا وعداءنا ینسابان حیث نشاء، فنوالی ونعادی من شئنا دون منهج أو معیار.المعیار الأول والأخیر هو خط الحسین(ع) ومدرسته. هذا هو المعیار الذی یجب أن یكون نصب أعین محبّ الحسین(ع) وخ
{دولت کریمه امام عصر(عج) - شماره 39}
 
مدت دولت و حکومت حضرت مهدی(عج)
 
در اینکه مدت حکومت امام زمان چقدر است دقیقا روشن نیست. آنچه مسلّم است، مدت حاکمیت مهدی باید به اندازه ای باشد که پایه های ظلم ویران گردد و بر جای آن بنیاد عدل استوار شود. بدون تردید این مساله، زمان میطلبد. و البته عقل اقتضا میکند ایشان برای تحولی همه جانبه، مدتی طولانی حیات داشته باشند.
احادیث وارده در مدت حکومت ایشان گوناگون است : 
۵، ۲۰، ۳۰ و ۴۰سال در منابع اهل سنّت.*۱
و ۱۹، ۲۰
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
به نام خدای مهدی عج

رهبرمعظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه:وقتی پیامبر از دنیا می‌رفت، این حکومت،
حکومت مستقری بود که می‌توانست الگوی همه‌ی بشریت در طول تاریخ باشد؛ و اگر
آن حکومت با همان جهت ادامه پیدا می‌کرد، بدون تردید تاریخ عوض می‌شد؛
یعنی آنچه که بنا بود در قرنها بعد از آن - در زمان ظهور امام زمان در
وضعیت فعلی - پدید آید، در همان زمان پدیده آمده بود. دنیای سرشار از عدالت
و پاکی و راستی و معرفت و محبّت، دنیای دوران امام زمان است که زن
 
خلاصه کتاب حکومت اسلامی
دانلود خلاصه کتاب حکومت اسلامی+pdf درسنامه اندیشه سیاسی اسلام نوشته ی احمد واعظی به صورت سوال و جواب پایه شش حوزه _______________________________ درباره ی کتاب : بررسی بایسته zwnj;های حکومت اسلامی و شرایط حاکم از دیدگاه امام علی(ع) در نهج zwnj;البلاغه است. در این نوشتار ابتدا به اثبات ضرورت ...
دریافت فایل
پاداش انتظار فرج در عصر غیبت
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
و در حدیث معتبر دیگر از حضرت علی بن الحسین صلوات الله علیهما منقول است که آن حضرت فرمود که ممتد و دراز خواهد شد غیبت امام دوازدهم از اوصیای رسول خدا صلوات الله علیه و آله، به درستی که اهل زمان غیبت آن حضرت که قائل به امامت او باشند و انتظار ظهور او کشند بهترین اهل هر زمانی خواهند بود؛ زیرا که حق تعالی به ایشان عطا فرموده است از عقول و افهام و معرفت و شناسایی، آن قدر که غیبت نزد
وصف روزگاران بعثت پیامبر صلى الله علیه و آله در کلام امیر المومنین علیه السلام
امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
أَرْسَلَهُ عَلَى حِینِ فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ وَ طُولِ هَجْعَةٍ مِنَ الْأُمَمِ وَ اعْتِزَامٍ مِنَ الْفِتَنِ وَ انْتِشَارٍ مِنَ الْأُمُورِ وَ تَلَظٍّ مِنَ الْحُرُوبِ وَ الدُّنْیَا كَاسِفَةُ النُّورِ ظَاهِرَةُ الْغُرُورِ عَلَى حِینِ اصْفِرَارٍ مِنْ وَرَقِهَا وَ إِیَاسٍ مِنْ ثَمَرِهَا وَ [إِعْوَارٍ] اغْوِرَارٍ مِنْ مَا
#رهبر_انقلاب (۱۳۹۵/۰۶/۳۰):
اهمیت #غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معین کردند؛ این هم مهم است اما از این مهم‌تر این است که ضابطه و #قاعده را معین کردند
معلوم شد که در جامعه اسلامی، حکومت سلطنتی، حکومت شخصی، حکومت زَر و زور، حکومت اشرافی، حکومت تکبّر بر مردم، حکومت امتیازخواهی و برای خود جمع کردن معنا ندارد؛ معلوم شد که در اسلام این‌جوری است. این قاعده در غدیر وضع شد.
عده‌ای خیال می‌کنند اثبات تشیع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقا
دوران زندگی امام زمان (عج)
دوران زندگی حضرت مهدی (عج) به چهار دوره تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد :
۱) از تولد تا غیبت امام زمان (عج):
امام
زمان (عج) پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی امام حسن عسکری علیه
السلام به صورت نیمه مخفی زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت
امام
حسن عسکری علیه السلام در این دوره
انجام دادند این بود که امام زمان (عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا
در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف و دو دستگی نشوند.
۲) غیبت
نام حضرت امیر المومنین علیه السلام در قرآن
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن قولویه رحمه الله ، قال حدثنی علی بن الحسن النحوی قال : حدثنی أحمد بن محمد ، قال : حدثنی منصور بن أبی العباس ، قال : حدثنی علی بن أسباط ، عن الحكم بن بهلول ، قال : حدثنی أبو هما[م] قال : حدثنی عبد الله بن اذینة ، عن جعفر بن محمد ، عن أبیه ، عن علی بن الحسین ، عن أبیه قال : قام عمر بن الخطاب إلى النبی صلى الله علیه
صوفیه در کلام امام هادی علیه السلام
عنه [السیّد المرتضى الرازیّ] أیضا بسنده عن محمّد بن الحسین بن أبی الخطّاب قال: كنت مع الهادی علیّ بن محمّد علیهما السّلام فی مسجد النبیّ صلّى اللّه علیه و آله و سلّم، فأتاه جماعة من أصحابه منهم أبو هاشم الجعفری رضی اللّه عنه و كان رجلا بلیغا و كانت له منزلة عظیمة عنده علیه السّلام، ثمّ دخل المسجد جماعة من الصوفیة و جلسوا فی جانب مستدیرا و أخذوا بالتهلیل فقال علیه السّلام: لا تلتفتوا الى هؤلاء الخدّاعین فا
فضیلت جناب مسلم بن عقیل در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، عن جعفر بن محمد بن مالك، قال حدثنی محمد بن الحسین بن زید، قال: حدثنا أبو أحمد محمد بن زیاد، قال: حدثنا زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال علی علیه السلام لرسول الله صلى الله علیه وآله: یا رسول الله، إنك لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی طالب له
تصریح به امامت معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲۸- حدثنا على بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق رضى الله عنه قال: حدثنا محمد بن أبی عبد الله الكوفى عن موسى بن عمران النخعی عن عمه الحسین بن یزید النوفلی عن الحسن بن على بن أبی حمزه عن أبیه عن یحیى بن أبی القاسم عن الصادق جعفر بن محمد عن أبیه عن جده عن على علیهم السلام قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله الائمه بعدى اثنا عشر اولهم عل
حکومت هدایت اراده های عمومی و تطبیق آنها با خواسته های الهی است. خواسته های الهی همان خواسته های مردمی است و خواسته های مردم نیز همان خواسته های الهی است. البته منظور خواسته های ناروا و غیر فطری نیست بلکه خواسته های فطری بشر که اگر پیگیری شود کاملا منطبق بر خواسته های الهی است.
امام و رهبر الهی همان کسی است که این اتصال را بر قرار می نماید. اتصال و به هم رساندن اراده عمومی و خواسته های الهی. امام همان عامل اتصال بین زمین و آسمان است.(در دعای ندب
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
دروغی به نام دفاع امیر المومنین علیه السلام از عثمان
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر در پاسخ به این شبهه دروغین می‌نویسند:
 
ومما ثبت من أحوال هؤلاء الذین زعموا أنهم بعثوا أبنائهم للدفاع عن عثمان، وأنهم لم یفتأوا مناوئین له إلى أن قتل وبعد مقتله إلى أن قبر فی أشنع الحالات، أما علی أمیر المؤمنین فمن المتسالم علیه أنه لم یحضر مقتل الرجل فی المدینة فضلا عن دخوله علیه قبیل ذلك واستیذانه منه للذب عنه وبعد مقتله وبكاءه علیه وصفع
ترسیدم ادعا کنم که "حکومت بر این مردم آسونه"
چون ممکنه بگن "اگه راست میگی بیا این پست و مقام، حکومت کن"
منم که میدونید چقد از ریاست طلبی و سلطه جویی بیزارم.
خلاصه دیگه ادعای آسانی حکومت رو کنار گذاشتم چون میدونم حکومت بر مدعیانی مثل خودم چقدر ممکنه سخت باشه.
حکومت سازان کتابی سیاسی می باشد
که توســــط سرگئی نیلوس نگاشته شده
است.
موضوع فرعی کتاب پروتکل سران یهود است.
که داری 24 پروتکل می باشد.
لذا نویسنده ی کتاب حکومت و شیوه ی حکومت
را از منظر سران یهود تبیین می کند.
کتابی فوق العاده عمیق و ژرف می باشد
که شیوه ی حکومت غیر انسانی را ترویج می کند
و ارزش خواندن دارد برای شناختن بعضی مسائل
لذا توصیه موکد برای عزیزان گرامی دارم که این کتاب
را حتما تهیه نموده و مطالعه نمایند.
ادامه مطلب
تواتر و علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه مجلسی
علامه محمد باقر مجلسی قدس الله روحه الشریف پس از نقل حدیث امام کاظم علیه السلام در مورد صدیقه و شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها و تصریح به صحیح بودن حدیث می‌نویسد:
ثم إن هذا الخبر یدل على أن فاطمة صلوات الله علیها كانت شهیدة وهو من المتواترات وكان سبب ذلك أنهم لما غصبوا الخلافة وبایعهم أكثر الناس بعثوا إلى أمیر المؤمنین علیه السلام لیحضر للبیعة ، فأبى فبعث عمر بنار لیحرق على
خبر پیامبر صلی الله علیه و آله از غصب فدک و خلافت و شهادت حضرت زهرا و محسن علیهما السلام
عن ابو مخنف لوط بن یحیى عن أبی عبد اللّه الصادق علیه السّلام: قال النبی صلّى اللّه علیه و آله: اعلم یا علی، إنی ارتحل عن هذه الدنیا الدنیّة، فینسی الأمة ما یجب علیهم من حقی، و أول من یخاصمك أبو بكر و عمر؛ فإنه یأخذ كتاب فدك و یضرب برجله على بطن فاطمة علیها السلام، فیسقط المحسن علیه السلام. ثم یجعلون الحبل فی عنقك و یأتون بك إلى المسجد فیقول: بایع لی و إلا أق
{دولت کریمه امام عصر(عج) - شماره 40}
 
""«آخرین دولت»""
 
تعابیری که در روایات در مورد دولت مهدوی آمده چنین است:
۱-دولت جهانی: قلمرو حکومت.
۲-دولت عدالت: گسترش عدالت.
۳-دولت کریمه: محوریت کرامت انسان.
۴-دولت صالحان: صالح بودن زمامداران.
۵-دولت حق: حق مداری و بسط حق و رفع باطل.
۶-دولت مستضعفان: حاکمیت کسانیکه از سوی صاحبان زر تضعیف شده اند.
۷-دولت امنیت: امنیت فراگیر.
۸-دولت رفاه: فراگیری رفاه در کل جهان.
 
اما "آخرین دولت" از تعابیری است که کمتر مورد توجه
عهد خداوند تعالی به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «اسماء مولانا علی صلوات الله علیه»، ان الله جل جلاله عهد إلى النبی صلى الله علیه وآله فی علی علیه السلام أنه أمیر المؤمنین وسید الوصیین وأولى بالنبیین والكلمة التی الزمها التقوى. وهذا الكتاب روایة أبی طالب عبید الله بن أحمد بن یعقوب الأنباری برجالهم من نسخة عتیقة یوشك أن تكون فی حیاة مؤلفها. فقال ما هذا لفظه: حدثنا علی بن عباس ع
امام مهدی عجل الله فرجه در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳۵- حدثنا أحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی رضی الله عنه قال: حدثنا علی بن إبراهیم بن هاشم عن أبیه عن عبد السلام بن صالح الهروی قال سمعت دعبل بن علی الخزاعی یقول لما أنشدت مولای الرضا علیه السلام قصیدتی التی أولها: مدارس آیات خلت من تلاوة * ومنزل وحی مقفر العرصات فلما انتهیت إلى قولی: خروج إمام لا محالة خارج * یقوم على اسم الله والبركات یمیز فینا كل حق وبا
مناظره حضرت آقا امام صادق علیه السلام با ابو حنیفه در مورد بطلان قیاس
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
محمد بن عبید، عن حماد، عن محمد بن مسلم قال: دخل أبو حنیفة على أبی عبد الله علیه السلام فقال له: إنی رأیت ابنك موسى یصلی والناس یمرون بین یدیه فلا ینهاهم، وفیه ما فیه فقال أبو عبد الله علیه السلام: ادع لی موسى، فلما جاءه قال: یا بنی إن أبا حنیفة یذكر أنك تصلی والناس یمرون بین یدیك فلا تنهاهم، قال: نعم یا أبه إن الذی كنت اصلی له كان أقرب إ
مقام والای حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیه در بیان امام صادق علیه السلام
ابن عنبه نسب شناس بزرگ شیعه روایت کرده است: 
روى الشیخ أبو نصر البخاری عن المفضل ابن عمر انّه قال : قال الصادق جعفر بن محمد علیه السلام : كان عمّنا العباس بن علی نافذ البصیرة صلب الایمان جاهد مع أبی عبد الله وأبلى بلاء حسنا ومضى شهیدا .
امام صادق علیه السلام فرمود: عموی ما عباس علیه السلام دارای بصیرتی نافذ و بینشی عظیم و ایمانی راسخ بود، در محضر امام حسین علیه السلام
وصایت امیر المومنین علیه السلام آخرین واجب الهی
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
قال عمر بن أذینة: قالوا جمیعا غیر أبی الجارود - وقال أبو جعفر علیه السلام: وكانت الفریضة تنزل بعد الفریضة الأخرى وكانت الولایة آخر الفرائض، فأنزل الله عز وجل " الیوم أكملت لكم دینكم وأتممت علیكم نعمتی " قال أبو جعفر علیه السلام: یقول الله عز وجل: لا انزل علیكم بعد هذه فریضة، قد أكملت لكم الفرائض.
امام باقر علیه السلام فرمودند: واجبات یكى از پس دی
حکومت و اخلاق از دیدگاه امام علی علیه السلام لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل :  .doc  ( قابل ویرایش و آماده پرینت  ) تعداد صفحه : 44 صفحه یکى از برنامه‏هاى اصلاحى حضرت على(ع) در دوره زمامدارى، گماشتن نیروهاى شایسته، کارآمد و صالح در مصادر امور حکومت بود. زیرا استقرار و دوام حکومت به ویژه با شاخصه‏هاى دیندارى و عدالت، بدون کارگزاران شایسته عملى نخواهد بود. از این‏رو، یکى از مقوله‏هاى مهم و مورد توجه جدى امام على(ع)، ک
حق پدری امیر المومنین علیه السلام بر امت (به روایت اهل سنت عمری)
موفق بن احمد خوارزمی، ابن مردویه، ابراهیم بن محمد جوینی و ابن مغازلی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده‌اند:
٢٤٢- ابن مردویه، حدثنی جدی، حدثنا محمد بن الحسین، حدثنا محمد بن جریر ابن یزید، حدثنا سلیمان بن الربیع البرجمی، حدثنا كادح بن رحمة، عن زیاد بن المنذر، عن أبی الزبیر، عن جابر بن عبد الله، قال: قال رسول الله (صلى الله علیه وآله): " حق علی بن أبی طالب على هذه الأمة كحق الوالد على
فضیلت عمل انتظار فرج در کلام امام جواد علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی و شیخ صدوق رضوان الله علیهما روایت کرده‌اند:
۱/۱٦٨- حدثنا محمد بن علی رحمة الله علیه، قال حدثنا علی بن احمد بن محمد بن عمران الدقاق، قال حدثنا محمد بن هارون الصوفی، قال حدثنا أبو تراب عبید الله بن موسى الرویانی، قال حدثنا عبد العظیم بن عبد الله بن علی بن الحسن بن زید بن الحسن ابن علی بن ابى طالب علیهم السلام، قال: دخلت على سیدی محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن ا
قطره‌ای از دریای کرم امام حسن علیه السلام
شیخ رضی الدین حلی، برادر علامه حلی روایت کرده است:
۲۳- قیل: وقف رجل على الحسن بن على علیهما السلام فقال: یا ابن أمیر المؤمنین بالذى أنعم علیك بهذه النعمة التی ما تلیها منه بشفیع منك إلیه، بل انعاما منه علیك، الا ما أنصفتنی من خصمى، فانه غشوم ظلوم، لا یوقر الشیخ الكبیر، ولا یرحم الطفل الصغیر. وكان متكئا فاستوى جالسا وقال له: من خصمك حتى أنتصف لك منه، فقال له: الفقر، فأطرق (علیه السلام) ساعة، ثم رفع رأسه
امام زمان علیه السلام در کلام امام حسن عسکری علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی قدس سره عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن علی، قال حدثنا المظفر بن جعفر العلوی، السمرقندی، قال حدثنا جعفر بن مسعود العیاشی، عن أبیه، عن احمد بن علی بن كلثوم، عن احمد بن علی الرازی، عن احمد ابن اسحاق بن سعد، قال: سمعت أبا محمد الحسن بن علی العسكری علیهما السلام یقول: الحمدلله الذی لم یخرجنی من الدنیا حتى أرانی الخلف من بعدی، ما اشبه الناس برسول الله صلى ال
کتاب‌هایی که تاکنون در سیر مطالعاتی تمدن ساز مطالعه و مباحثه شده است:
۱. کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن(مجموعه‌ی ۲۸ سخنرانی حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای در سال۵۳شمسی در مسجد امام حسن مجتبی"علیه‌السلام"_ مشهد مقدس) در این کتاب از چهار موضوع ایمان، توحید، نبوت و ولایت بحث شده است.
۲. کتاب "ولایت‌فقیه" این کتاب _که خلاصه‌ی کتاب ولایت و حکومت است_ به معنای ولایت و ضرورت ایجاد حکومت و شرایط حاکم اسلامی و... می‌پردازد.
۳. کتاب "انسان ۲۵۰ساله"
ادامه
کار هر مرد نیست خرمن کوفتن.ِ
گرامیداشت یاد امام حسین با عزاداری در زمان کنونی کاری عبث است. بزرگترین درس امام حسین مسیله ی بیعت است. امام حسین قبل از عظیمت به کوفه از تک تک مردم بیعت و امضا گرفت. چون مسیله ی حق الناس در میان است.
الان حاکمان با داشتن بیش از 50 شرکت و .... بدون بیعت و امضای مردم با زیر پا گذاشتن حق الناس حکم میرانند. مثل حکومت عباسیان با بیعت های فرمالیته.
بزرگترین کار برای امام حسین پیاده کردن منش بیعت وی است
بی‌ادبی و اعتراض فرقه گمراه صوفیه به امام رضا علیه السلام
ابی سعد منصور بن حسین الآبی جریان اعتراض و دهن‌کجی بزرگان صوفیه نیشابور به ساحت حضرت رضا صلوات الله علیه چنین نقل می‌کند:
ودخل علیه بخراسان قوم من الصوفیة ، فقالوا له : إن أمیر المؤمنین المأمون نظر فیا ولاه الله من الأمر فرآكم - أهل البیت - أولى الناس بأن تؤموا الناس ، ونظر فیگم - أهل البیت - فراكم أولى الناس بالناس ، فرأى أن یرد هذا الأمر إلیك ، والأم تحتاج إلى من یأكل الكثب ویلبس الخ
حکومت همه اصناف مردم قبل ظهور
شیخ نعمانی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۵۳ - حدثنا أحمد بن محمد بن سعید قال: حدثنا علی بن الحسن، قال: حدثنا محمد بن عبد الله، عن محمد بن أبى عمیر، عن هشام بن سالم، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: " ما یكون هذا الامر حتى لا یبقى صنف منالناس إلا وقد ولوا على الناس حتى لا یقول قائل " إنا لو ولینا لعدلنا " ثم یقوم القائم بالحق والعدل.
هشام بن صالح گوید: امام صادق علیه السلام فرمودند: این امر (ظهور) اتفاق نخواهد افت
دشمنی سفیانی با نام حضرت رقیه سلام الله علیها
در یکی از روایاتی که در مورد آخر الزمان و ظهور سفیانی است وارد شده است که:
«ولا یزال السفیانی یقتل كل اسمه محمد و علی و حسن و حسین و فاطمة و جعفر و موسى و زینب و خدیجة و رقیة بغضاً لآل محمد»
یعنی: «سفیانی هر کس را که نامش محمد و علی و حسن و حسین و فاطمه و جعفر و موسی و زینب و خدیجه و رقیه است از روی بغض و کینه‌ای که به آل محمد دارد به قتل می‌رساند.»
این روایت از چند جهت قابل توجه است:
١. نام حضرت رقیه علی
جسارت زشت عایشه به حضرت فاطمه و ام المومنین خدیجه سلام الله علیهما و عصبانیت و پاسخ کوبنده حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله به او
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١١۶- حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید رضی الله عنه قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن خالد قال: حدثنی أبو علی الواسطی، عن عبد الله بن عصمة، عن یحیى بن عبد الله، عن عمرو بن أبی المقدام، عن أبیه، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: دخل رسول الله صلى الله علیه وآ
شهادت فرشتگان حامل عرش بر امارت امیر المومنین علیه السلام
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الإمامة» بالأسانید الصحاح، فی شهادة ملكین بان علیا علیه السلام أمیر المؤمنین عند خلق العرش، فقال ما هذا لفظه: عن بندار بن عاصم عمن حدث عن عبد الله بن سنان عن أبی عبد الله علیه السلام قال: لما خلق الله العرش خلق ملكین فاكتفاه فقلا: إشهد ان لا إله إلا أنا، فشهدا. ثم قال: إشهدوا أن محمدا رسول الله، فشهدا. ثم قال: أشهدا أن علی
امام مهدی(حجت بن الحسن): هر آنچه درباره امام زمان و علت غیبت آن حضرت باید بدانی.
امام مهدی (حجت بن الحسن) : حجت الاسلام هادی قطبی، نشر بهار دلها
 
معرفی:
خیلی سوالات درباره ی امام زمان در ذهنها موج می زند. اگر چرایی قبل و بعد از ظهور روحت را بی تاب کرده ؟اگر حوصله ی کتاب سنگین و سخت و طولانی نداری این کتاب کمک خوبی است.
بریده کتاب:
البته در زمان حضرت، به همان میزان که شیطان نیست، امتحانات هم سخت تر خواهد شد. مانند حاضر شدن در جلسه امتحان با کتاب است.
دکتر عباسی به دلیل انتقاد از آقای حسن روحانی به هفت ماه حبس محکوم شد ؛ دلایل روشن آقای عباسی نشان می دهد که دولت آقای روحانی ، جمهوری اسلامی را دارد به حکومت لیبرالی و غرب زده متصل می کند . بنابر سخنرانی های آقای عباسی ، حکومت لیبرالی و غرب زده برای جمهوری اسلامی بسیار زیان آور و باعث نابودی ارزش های انقلاب به خصوص اسلام می شود ؛ طوری که حتی امام خمینی (ره) با این اندیشه ها و حکومت های بشری همانند لیبرال به خصوص لیبرال غرب مخالف سرسخت بود و امام
نامگذاری حضرت محسن علیه السلام توسط حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲- عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد، عن القاسم بن یحیى، عن جده الحسن ابن راشد، عن أبی بصیر، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حدثنی أبی عن جدی قال: قال أمیر المؤمنین علیه السلام: سمو أولادكم قبل أن یولدوا فأن لم تدروا أذكر أم أنثى فسموهم بالأسماء التی تكون للذكر والأنثى فإن أسقاطكم إذا لقوكم یوم القیامة ولم تسموهم یقول الس
اولین حکومت شیعیان در ایران
#استکبار_ستیزیحسن بن زید علوی در تاریخ ٢٥ رمضان سال ٢٥٠ هجری قمری به دعوت مردمان «کلار و کجور و چالوس» که از حکومت ظالمانه بنی العباس و وابستگان به آنان به ستوه آمده بودند از «ری »به «سعیدآّباد» (مرزن آباد) رفت و با کمک مردم آن مناطق اولین حکومت مستقل شیعی را در شمال ایران (طبرستان) تاسیس کردـ (تاریخ طبرستان و رویان و مازندران، ص١٣٠)
حکومتی که بر اساس خواست مردم آزادی خواه این سرزمین و در برابر حاکمیت ظالمانه و مستک
امام رحمه الله در ابتدای بحث ولایت فقیه خود، با اشاره به اینکه «ولایت فقیه » از موضوعهایی است که تصور آن موجب تصدیق می شود و احتیاجی به دلیل و برهان ندارد، اوضاع سیاسی - اجتماعی آن روز مسلمانان و حوزه های علمیه را مطرح می کنند که موجب شده بر «ولایت فقیه » علی رغم بدیهی بودن، برهان اقامه می کنیم. (1)
توضیح این امر خیلی ساده است و امام رحمه الله در شرایطی می خواست این بحث را مطرح کند که چهارده قرن از تشکیل واقعی حکومت اسلامی به طور عینی و عملی می گذ
حکومت سازان کتابی سیاسی می باشد
که توســــط سرگئی نیلوس نگاشته شده
است.
موضوع فرعی کتاب پروتکل سران یهود است.
که داری 24 پروتکل می باشد.
لذا نویسنده ی کتاب حکومت و شیوه ی حکومت
را از منظر سران یهود تبیین می کند.
کتابی فوق العاده عمیق و ژرف می باشد
که شیوه ی حکومت غیر انسانی را ترویج می کند
و ارزش خواندن دارد برای شناختن بعضی مسائل
لذا توصیه موکد برای عزیزان گرامی دارم که این کتاب
را حتما تهیه نموده و مطالعه نمایند.
ادامه مطلب
ارزش عقل
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲٤- علی بن محمد، عن سهل بن زیاد، عن إسماعیل بن مهران، عن بعض رجاله، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: العقل دلیل المؤمن.
امام صادق علیه السلام فرمودند: عقل، راهنمای مومن است!
الکافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۵، حدیث ۲۴، چاپ دار الکتب الاسلامیة
یکی از اساتید روشنفکرم نکته جالبی را به نقل از جناب آقای حسین بشیریه بیان کرد، درباره جایگاه اپوزوسیون در جوامع. 
ایشان فرمود: "درواقع اپوزوسیون، ویژه حکومت های غیردموکراتیک است، زیرا در حکومت های دموکراتیک، همه حق اظهار نظر و نقد دارند." 
این مطلب بسیار اهمیت دارد و جای اندیشه. 
کدام حکومت ها، اندیشه مخالف را میپذیرند و کدام حکومت ها نمیتوانند اندیشه مخالف را بپذیرند و کدام حکومت ها میخواهند اندیشه مخالف را بپذیرند اما از بیان آن واهمه دا
عبور از پل صراط تنها با جواز امیر المومنین علیه السلام میسر است
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره بطریقهم، وهو الحدیث السادس عشر من جملة «المائة حدیث» فی تسمیة رسول الله صلوات الله علیه وآله لمولانا علی علیه السلام أمیر المؤمنین، بما هذا لفظه: حدثنا أبو عبد الله محمد بن وهبان عن أحمد بن إبراهیم عن الحسین بن عبد الله الزعفرانی عن إبراهیم بن محمد الثقفی عن یحیى بن عبد القدوس عن علی بن محمد الطیالسی عن محمد بن وكیع الجراح
مستعمره شدن دیگرانعشق نام دارد...!پس من هرگز شعار استقلالسر نخواهم داد!
عهدنامه‌ی مفصل، پاریس،
گلستان و ترکمانچای و ژنو با من ببند
نه! اصلا بیا و در من مداخله نظامی کن...
اگر حکومت توبر این دل استبداد است پس درود بر دیکتاتور...!
دوران زندگی امام زمان حضرت مهدی (عج) به چهار دوره تقسیم می شود:
1) از تولد تا غیبت امام زمان حضرت مهدی (عج):
2) غیبت صغری امام زمان حضرت مهدی (عج):
3) دوره غیبت کبری امام زمان حضرت مهدی (عج):
4) دوره حکومت امام زمان حضرت مهدی (عج):

ادامه مطلب
علت ملقب شدن امام علی بن موسی علیهما السلام به رضا
رضا نامی که خداوند برای امام رضا علیه السلام برگزید
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱- حدثنا أبی ومحمد بن بن المتوكل ومحمد بن على بن ماجیلویه وأحمد بن على بن إبراهیم بن هاشم والحسین بن تاتانه وأحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی وبن إبراهیم بن هشام المكتب وعلى بن عبد الله الوراق رضى الله عنهم قالوا: حدثنا على بن بن هاشم عن أبیه عن أحمد بن محمد بن أبی نصر البزنطى قال: قلت لابی جعفر محمد بن عل
{پرسش و پاسخ مهدوی - شماره 28}
 
زندگی امام زمان بعد از ظهور چگونه است؟
 
معمولا وقتى بندگان دنیا، به مقام و منصبى یا پست حکومتى برسند، نحوه زندگیشان عوض شده، و تجملات و ریخت و پاش روز به روز بالا مى گیرد،
اما امامان معصوم و اولیاء الهى چنین نبوده و نخواهند بود، بلکه در بعضى از موارد، زندگى خود را سخت تر از گذشته انتخاب مینمودند.
زیرا عمل ایشان، براى مردمانى که تحت پوشش حکومت او قرار گرفته اند، سرمشق والگو میباشد. با در نظر گرفتن این موضوع که قسم
فرق میان ائمه عدل از آل محمد (صلوات الله علیهم) ائمه جور از غیر آن‌ها
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن محمد عن الحسین بن سعید عن محمد بن اسمعیل عن منصور عن طلحة بن زید ومحمد بن عبد الجبار بغیر هذا الاسناد یرفعه إلى طلحة بن زید عن ابی عبد الله علیه السلام قال قرأت فی كتاب ابى الائمة فی كتاب الله امامان امام الهدى وامام الضلال فاما الائمة الهدى فیقدمون امر الله قبل امرهم وحكم الله قبل حكمهم واما ائمة الضلال فانهم ی
همواره عوامل مختلفی در ظهور و زوال هر پدیده ای مؤثرند و بی شک حکومت ها نیز از این اصل مستثنی نیستند و ظهور و سقوط آن ها تابع عوامل اصلی و فرعی می باشد.قطعا شناسایی عوامل سقوط یک حکومت و پیشگیری از آن،جامعه اسلامی را از انحطاط دور کرده و به سوی اهداف حقیقی نظام سوق خواهد داد. حضرت علی (ع) نیز در اینباره فرموده اند : 《همانا زمامدار،امین خدا در زمین و بر پا دارنده عدالت در جامعه و عامل جلوگیری از فساد و گناه در میان مردم است》،بنابراین حکومت از دید
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 36}
 
بنابراین...
 
بنابراین حکومت، زمانی اسلامی است که امام و رهبر آن، طبق آنچه خداوند نازل کرده عمل نماید، عدالت را به پا دارد، حق را گسترش دهد و نابود کننده باطل باشد.
عبدالله بن عباس می‌گوید: در محل «ربذه» به حضور امام علی رسیدم؛ امام کفشش را پینه می‌زد. فرمود: این پای افزار چند می‌ارزد؟ گفتم: ارزشی ندارد، گفت: با همین وضع چه مقدار می ارزد؟ گفتم: از یک درهم کمتر، گفت به خدا سوگند، این دو لنگه کفش کهنه را از حک
در رثای امام حسین علیه السلام جنیان نوحه سر دادند و آسمان خون بارید (به روایت اهل تسنن)
محب الدین طبری عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
عن أم سلمة، قالت: لما قتل الحسین ناحت علیه الجن ومطرنا دما.
ام سلمه (رضوان الله علیها) گفت: آن هنگام که حسین (علیه السلام) را کشتند جنیان در عزای او نوحه سر دادند و از آسمان باران خون بارید.
ذخائر العقبی، تالیف محب الدین طبری، جلد ۲، صفحه ۱۷۲، چاپ دار الکتاب الاسلامی
88/8/8 را خاطرتون هست مصادف شده بود با سالروز ولادت امام هشتم یعنی امام رضای عزیزمون
2 روز دیگه 98/8/8 هم تقارن جالبی داره 
- روز بعد از سالروز شهادت امام رضا هست
- روز چهارشنبه است که چهارشنبه ها روز این امام بزرگوار و فرزند بزرگوارشون امام جواد و امام هادی و پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم است.
در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم‌سالاری یا دموکراسی از ارکان نظام سیاسی است که در قانون اساسی کشور نیز ذکرشده است.
دموکراسی یعنی حکومت مردم بر مردم و افرادی از میان مردم، بارأی و انتخاب به نمایندگی از طرف آنان، حکومت کنند و این در مقابل حکومت‌های دیکتاتوری و الیگارشی است که یک‌تن با عده‌ای اندک بدون دخالت رأی مردم، بر آنان حکومت می‌کنند. اهمیت دموکراسی در نوع حکومت مردم بر مردم است که عموم شهروندان با لحاظ قانون از حقوق مساوی در جامعه
مدلهای دینی #سکولاریسم:دو مدل اخیر که از نظر گذشت مدل های غیر دینی سکولار بودند اما مدلی که ذیلا می آید ازسوی برخی به اصطلاح دینداران در نسبت دین و دنیا  ارائه شده که نقش دین را به حداقل فرو کاهیده است و آن را به حاشیه زندگی فردی و اجتماعی می راند که رهاورد آن سکولاریسم است.نظریات دین باوران سکولار مختلف است و قرائت های مختلف گوناگونی از آن وجود دارد که ذیلا به آنها اشاره میشود:
1)دنیا محوری(تفکیک دین و دنیا):غایت شأن و مسئولیت دین توجه به ام
به نظرم برای حکومت راحت تر بود که نسبت به حجاب بی تفاوت باشه
یک اینکه مخالفین هم با حکومت همراه تر میشدن دو اینکه موافقین هم کم کم توقعشون از اجرای احکام در سطح جامعه کمتر میشد
اما خب حکومت متعهد شده و زیر فشار آدمهایی مثل منه که اصرار داریم فضای جامعه محل شکوفایی استعداد باشه نه شهوت های نو به نو مثل باشگاه های همجنس گرایی و غیره
جواب من بود به ی پست در نکوهش حجاب اجباری و نقش حکومت و اینا
اتفاقا برای حکومت و دولت بهتره مردمش انقد مشغول مد و ش
محمد بن حسن(ع) (متولد ۲۵۵ق)، مشهور به ،  و ، دوازدهمین و آخرین امام شیعیان امامی است که امامتش پس از شهادت امام عسکری(ع) در سال ۲۶۰ هجری آغاز شد و تا پس از ظهور او در آخرالزمانادامه خواهد داشت. به باور شیعیان، او همان مهدی موعوداست، که پس از یک دوران طولانی غیبت، ظهور خواهد کرد.
 
بر اساس منابع شیعی، تولد امام زمان مخفی بود و جز چند تن ازیاران خاص امام حسن عسکری(ع)، کسی او را ندید از این رو پس از شهادت امام حسن عسکری(ع)، برخی از شیعیان د
با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران، شاپور بختیار به عنوان تنها امید رژیم پهلوی، به عنوان نخست وزیر معرفی و باقی مانده بود.
 
این ایام که مصادف با اربعین امام حسین« علیه السلام» و گسترش راهپیمایی ها و اعتراضات مردمی بود، امام« قدس سره» طی پیامی، نکات تازه ای را برای هوشیاری مردم یادآور می شوند. همزمان با سایر شهرها، در تهران نیز راهپیمایی ها ادامه می یابد و فریاد الله اکبر جمعیت میلیونی لرزه بر اندام آخرین بقایای طاغوت می اندازد.
انسان ها
برتری خانه حضرت زهرا و امیر المومنین علیهما السلام بر خانه‌های پیامبران (به روایت اهل سنت عمری)
آلوسی از مفسرین و علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وأخرج ابن مردویه عن أنس بن مالك وبریدة قال: «قرأ رسول الله صلّى الله علیه وسلّم: هذه الآیة فِی بُیُوتٍ إلخ فقام إلیه علیه الصلاة والسلام رجل فقال: أی بیوت هذه یا رسول الله؟ فقال صلّى الله علیه وسلّم: «بیوت الأنبیاء علیهم السلام فقام إلیه أبو بكر [...] فقال: یا رسول الله هذا البیت منها لبیت علی وفاط
راهزنان دین !!!
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- علی بن إبراهیم، عن صالح بن السندی، عن جعفر بن بشیر، ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن ابن فضال جمیعا، عن أبی جمیلة، عن خالد بن عمار، عن سدیر قال: سمعت أبا جعفر علیه السلام وهو داخل وأنا خارج وأخذ بیدی، ثم استقبل البیت فقال: یا سدیر إنما أمر الناس أن یأتوا هذه الأحجار فیطوفوا بها ثم یأتونا فیعلمونا ولایتهم لنا وهو قول الله: " وإنی لغفار لمن تاب وآمن وعمل صالحا ثم اهتدى "
عرش و فرش و عوالم وجود با نام امیر المومنین علیه السلام سرپا هستند
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من «المائة حدیث» بطریقهم وهو الحدیث الرابع والعشرون بان الله جل جلاله كتب على الكرسی والعرش والفلك: لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین وإمام المسلمین وسید الوصیین وقائد الغر المحجلین وحجة الله على الخلق أجمعین. نذكره بلفظه: حدثنا محمد بن عبد الله بن عبید الله عن محمد بن القاسم عن عباد بن یعقوب عن عمرو بن أ

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها